Sunnuntai 16.02.2020

Extreme-kiekkoilua Enontekiöllä - Lapland Tour 2020

HPK Kiekkonaiset jatkoivat Lapland Tour - kiertueitaan ja tänä vuonna oli vuorossa todellinen ”extreme-kiekkoilu”, kun joukkue kohtasi ystävyysseuransa Tromsso A-Damlagetin Enontekiön Hetassa pelatussa näytösottelussa noin -25*C - pakkasessa. Alkuperäisen 3 vs 3 - formaatin sijaan ottelu pelattiin 4 vs 4 - mallilla, jotta mukana olijat saatiin pysymään mahdollisimman hyvin liikkeessä, kun kummallakin joukkueella oli matkassa vain 5 pelaajaa maalivahdin lisäksi.

Jään narskuessa terien alla HPK Kiekkonaiset veivät kohtaamisen maalein 7-2.

Kuten aiemmin Norjan puolella, niin ulkojäilläkin otettiin rangaistuslaukaukset ottelun päälle ja tällä kertaa myös maalivahdit olivat mukana - heidän osaltaan tulos oli 1-0, kun HPK:n Pia Dukaric näytti, että myös maalivahdin mailalla saa aikaan komean vedon. Pelaajien kesken rankkarit menivät Hetassa niukasti 2-1 Kiekkonaisten hyväksi.

”Tapahtumalla oli alunperin pakkasraja -15*C, mutta aamupalalla palaverissa päätimme, että kun pelaamaan ollaan tultu, niin pelataan vaikka hotellin mittari -25*C näyttikin. Hienosti veti molemmat joukkueet ja olihan se hienoa käydä katsomassa, millaiselta oikea talvikin näyttää, kertoi tapahtuman jälkeen HPK Kiekkonaisten markkinointipäällikkö Jyrki Rantanen”

Hetassa järjestettiin pelin päälle myös paikallisille lapsille ja nuorille "tutustu jääkiekkoon" - tilaisuus, jossa pääsi harjoittelemaan pelaajien kanssa.

Enontekiön tapahtumaa edelsi myös näytöspeli norjalaisten kotimaisemissa Tromsassa sisähallissa ja sielläkin Kiekkonaiset veivät pisteet kotiin voittamalla tuloksella 11-5 (3 vs 3) ja rangaistuslaukauskilpailu meni puhtaasti 3-0 hämeenlinnalaisten hyväksi.

Norjan puolella ohjelmassa oli myös yhteisharjoittelu sekä poika-, että naisjoukkueen kanssa ja treenien päälle nautittiin iltapalaa ulkona nuotion äärellä.

Paluumatkalla Norjasta taukojumppiin Kilpisjärvellä kouluvierailun merkeissä ja saimmekin hikisen haasteen "Hylly-pallon" merkeissä.

Lapland Tour on joukkueiden kehittämä yhteistyökiertue, jossa kohdataan harjoitusten, pelien ja näytösten kautta ja oman kehityksen lisäksi nostetaan myös tietoisuutta naisten jääkiekosta. Projekti on mukana IIHF:n Partnership for Progress - ohjelmassa ja siinä tällä hetkellä HPK Kiekkonaiset ja Tromssa ovat ainoat naisten joukkueet.

Tästä linkistä pieni maistiainen pelistä Hetassa: https://www.instagram.com/p/B8or9flFYog/

Lisää materiaalia matkaviikosta tulossa joukkueen some-kanaviin.

Ja ilman seuraavia yhteistyökumppaneita tämäkään tour ei olisi ollut mahdollinen:

Pääkumppanit:

Enontekiön kunta.