Perjantai 14.06.2019

LAPLAND TOUR VOL.2 - ENONTEKIÖN KILPISJÄRVI

(sisältää kaupallista yhteistyötä)

Kuvan taustalla tämän retken pääkohde - majesteettinen Saana-tunturi (1029m) Enontekiön Kilpisjärvellä ja etualalla matkan luotettava juhtamme - Kajon Oy:n lähitaksi, jolla näköjään pääsee halutessaan myös kauemmas :)

Alkumatka otettiin vähän rennommin ja ohjelmassa oli ensin kevyt oheisjumppa Duudsonit Activity park Tornion tiloissa ja jumpan jälkeen rentoudittiin Park Hotel Tornion saunaosastolla.

Hyvien unien jälkeen olikin aika lähteä ajamaan kohteeseen ja mukavaan päivämatkaan saatiin mahtumaan useampikin luonnon ihmeitä, niin Suomessa kuin Norjankin puolelle piipahtaessa.

Ennen lauantain kilpailua edessä oli vielä hyvät yöunet aivan Saana-tunturin juurella olevissa Santa´s Chalets Rakkan lomahuoneistossa ja hyvien unien jälkeen oli aika tavata Partnership for progress - kumppanit ja alkaa tositoimiin.

Kova kilpailu päättyi tällä kertaa tasapeliin - HPK Kiekkonaiset veivät kokonaiskilpailun, mutta Norjan vasta 15-vuotias Henriette Rudi tykitti yksilökilpailun kärkeen liki 6 minuuttia muita nopammin, joten molemmin puolin jäi kirittävää ensi vuoden koitokseen.

Juoksussa miteltiin siis Saana-tunturin valloituksesta kolmen naisen joukkuein sekä yhteisajan, että yksilöaikojen tiimoilta reitillä jonka pituus on "vain" noin 4 kilometriä Kilpisjärven retkeilykeskukselta Saanan huipulle. Haastavan hölkästä tekee ylämäki, jossa nousua kertyy matkan aikana yli 500 metriä ja alusta vaihtelee kosteasta juurikosta kivikkoon ja hetkittäin on mahdollista eksyä jopa lumen puolelle.

Henriette Rudi kirjaili muita odotellessaan vieraskirjaankin Saanan huipulla.

Eväistä reissu ei jäänyt kiinni - ja päivän kruunasi majoituspaikassa porukalla valmistettu illallinen, joka sisälti Lapin tapaan poronkäristystä ja perunamuusia.

Alla muutamia tunnelma kuvia reissusta - myös videomateriaalia on luvassa kesäkuun aikana.

Kuvassa juoksureitin näkee nousevan vasemmalta alkaen, melkein oikeaan laitaan yhtenäisen nousun kera.

Alas tullessa myös kellomiehet saivat ottaa rennommin.

Mitä sitä voisi HPK:n pelaajana muuta sanoa - Join the orange team ;)

Väsyneet, mutta onnelliset huipulla.

Tarinan kuvat ©Heavy Events.

Liity sinäkin mukaan HPK Kiekkonaisten Lapland Tourin yhteistyökumppaniksi!